tisdag 6 december 2011

Brödbak en speciell tisdag

Ojdå, märks verkligen att jag inte har någon skola nu, hinner ju baka! Igår kväll förberedde jag dagens bakning. Jag testade ett nytt recept, igen, som jag hittade förra månaden. Det är ett fruktbröd med linfrö.
Som den fotograf jag är var kameran förstås närvarande:
Andra dagens ingredienser.
Degen jäser..
De färdiga bröden.
Nybakta smakar bara helt underbart med mycket smältost!
Det var inte alls krångligt att varken förbereda eller baka brödet. Det enda som var lite trögt var att vi inte hade krossad råg så jag var tvungen att göra det själv. Och det var minsann inte lätt att krossa korn i en mortel.. Skvätte som bara den.
Tja, resultatet blev i alla fall mycket mycket lyckat! :D

1 kommentar:

  1. Fruktbröd? :D Oj, de låter intressant. Va har man fö frukter i ett sånt?

    SvaraRadera