måndag 5 december 2011

Muffinsbak en måndagskväll

Jag testade ett nytt recept på muffins, nämligen julmuffins. :) De är jättegoda!! Och huset doftar häärligt av dem! Dessutom kan jag ju tillägga att jag fick lite julfiilis då jag baka dom, när det t.o.m. har blivit vitt på marken nu. ^-^
Färdiga för ugnen.
Färdiggräddade.
Färdig att sätta i munnen! :-D
Ifall någon som råkat komma över min blogg har lust att baka dem så behövs följande:
(Jag skippade muskoten)

Mycket enkelt, inte bara för vana bagare, utan även för nybörjare! :-D

- Smält smöret, flytta över det i en bunke och blanda ner ägg och mjölk.
- Blanda de torra ingredienserna i en annan bunke (mjöl, socker kryddor m.m.)
- Blanda ner de torra ingredienserna i äggblandningen och rör till en jämn smet.

Ställ pappersformar på en plåt och klicka ut smeten. (Jag använde muffinsformer från ikea och det blev ca 12 stycken)
Grädda sedan i mitten av ugnen i 180°C i 20-25 minuter.

Om man vill kan man lägga på en frosting, efter att muffinsarna svalnat, och sedan strö på lite kanel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar