lördag 7 maj 2011

Lördag

Idag har jag tillbringat i princip hela dagen på Hyvinge motocrossbana. Visserligen inte alls vad jag hade tänkt göra idag, men roligt hade jag i alla fall. :) Det gäller bara att försöka ignorera tobaksröken och inte tänka på allt oljud.
Det hela började med att jag gjorde choklad-muffins i morse när Mamma och Pappa kom från ladugården. Då sa Pappa att jag skulle komma med dem till MC-tävlingen, och att jag skulle få köra. Visst varför inte tänkte jag, och dryga en timme senare satt jag bakom ratten i Mersun igen. :D När vi kom fram till motocrossbanan parkerade jag och sedan gick vi till VW:n där Fredrik och Paananen befann sig.
Förstås hade jag kameran med (den var ju orsaken till att jag ville med) och det blev minsann en hel del bilder, både bättre och sämre.  (ÄNDRING: egentligen väldigt många bra! :)) Men något som bara var bra var själva körningen, det gick nämligen riktigt bra för Fredrik som körde, nionde i "ryhmä"-ajan, sjätte i aika-ajan och tolfte i finalen, av totalt över 80 kuskar. :)
Nog är det lite spännande också när man ser alla mc:n vid startbommarna och ser 15 och 5 skyltarna, gasningarna blir högre och .... Pang, bommarna fälls och startrakan fylls av motskaren som försöker komma först. Sedan är det nog mer spännande om man känner någon som kör, jag skulle nog inte finna det nära på lika intressant om inte Fredrik körde.
Det blev som sagt många bilder som jag nu skall gå igenom, här är en av ca 400:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar