onsdag 1 februari 2012

Vilken dag alltså!

Åh vad skönt att vara ledig! Att vakna på morgonen och gå ut i kylan, höra snön knastra, fåglarna kvittra och ladugårdens maskiner gå. Jag hör så mycket hellre på det en onsdag morgon än på bilens plågande brum av kylan och radion/cd:n påväg till skolan.
Efter morgonmålet blev den en underbar ridtur i den vackra vädret. Det var så vackert att jag nästan ville gråta. Även om det var kallt så frös jag inte ett dugg! Kläder efter väder! Laisa var också glad, och jag märkte att hon nog inte har så mycket extra energi kvar. Dessutom märks det nog att både hon och jag har blivit slöa. Vi orkar inte lika mycket som förr, men det ska det hoppeligen (JO FINLANDISM<3) ändras på snart! :)
Efter mat och bakning så gick jag med massa kläder ut och fota. Bara så härligt att på pausen äta kalla havreflarn och dricka te i snön tillika som jag fick skåda det vackra vinterlandskapet.

Fler bilder av den gnistrande snön kommer imorgon nu ska jag sova. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar