söndag 29 januari 2012

En mycket bra dag

Idag har det verkligen varit en bra dag! :) Jag har egentligen ingen aning om varför. Jag har tappat bort kabeln till motorvärmaren (inte bra med tanke på -20C på natten..). När jag skulle rida höll alla andra på med maskiner, det gick bra i alla fall. Jag har inte varit ledig på något sätt, har haft både jobb och Laisa att sköta (vi hade avbytare, men jag skötte Laisa ändå). Min tå har blivit värre, men vi har haft jättevarmt inne ! :) Jag har varit tvungen att läsa matta, men jag var motiverad så det var faktiskt nice. Mina teen är snart slut, ändå har jag druckit en massa (och ätit bulla så de står ut genom öronen). Jag har städat mitt rum och hittat en spindel, men jag hittade också ett söndrigt örhänge som jag tappat. Nos har inte varit i mitt rum idag, men nu vilar Tuck på min soffa. :3 Jag har inte hunnit fota trots att det har varit underbart väder.. Dock har jag bilder från igår som snart skall redigeras.
Ingenting har varit perfekt, men jag har ändå sett allting på ett positivt sätt. Det gör mig mycket glad. En av dagens höjdpunkter är nog ändå när Laisa galopperade i den djupa snön och jag brast ut i skratt (helt plötsligt, mitt på åkern med grannarnas hus intill) och ville bara gråta av inre glädje. Det gick inte riktigt. Var så kallt och dessutom var det nästan direkt efter mitt glädje skratt dags att sakta ner igen. Dessutom kommer hovslagaren imorgon. Äntligen ska Laisa få vinterskor!
I<3U
(Bilder tagna av Tobbe för snart ett år sedan)

1 kommentar: